Všeobecné obchodné podmienky (VOP)

1. Úvodné ustanovenia

1.1. Týmito VOP sa riadia právne vzťahy medzi Ing. Boris Gereg - QWERTY so sídlom Topoľčianska 3, 851 05 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 37414941, DIČ: 1035421189, IČ DPH: SK1035421189, zapísaným v Živnostenskom registri vedenom Okresným úradom Bratislava, číslo živnostenského registra 105-24348, kontaktné tel. č. +421-903-793789, kontaktná e-mailová adresa hello@homebuddy.sk, webová stránka https://homebuddy.sk (ďalej len „Zhotoviteľ“) v postavení zhotoviteľa a

a) každou fyzickou osoba, ktorá je spotrebiteľom. Spotrebiteľom sa v zmysle § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v platnom znení (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy o zhotovení veci na zákazku so Zhotoviteľom nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania (ďalej len „Objednávateľ - Spotrebiteľ“),

b) každou osobou, ktorá je podnikateľom. Na účely týchto VOP sa podnikateľom rozumie osoba, ktorá nie je spotrebiteľom a v objednávke uvedie svoje identifikačné číslo organizácie (IČO) (ďalej len „Objednávateľ - Podnikateľ“).

1.2. Ak niektoré body týchto VOP možno aplikovať bez rozdielu na Objednávateľa – Spotrebiteľa aj Objednávateľa – Podnikateľa, títo budú označení spoločne pojmom „Objednávateľ“.

1.3. Orgán dozoru je Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava.

1.4. Zmluvou o zhotovení veci na zákazku podľa § 644 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník sa rozumie zmluva uzatvorená medzi Zhotoviteľom a Objednávateľom – Spotrebiteľom, ktorej predmetom je zhotovenie a dodanie veci Zhotoviteľom uzatvorená v zmysle bodu 2 týchto VOP (ďalej len „Zmluva“). Zmluvou o dielo podľa § 536 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov sa rozumie zmluva uzatvorená medzi Zhotoviteľom a Objednávateľom – Podnikateľom, ktorej predmetom je zhotovenie a dodanie diela Zhotoviteľom uzatvorená v zmysle bodu 2 týchto VOP (ďalej len „Zmluva“).

1.5. Vecou alebo dielom sa rozumie „Svetelná reklama, ktorej podrobná špecifikácia je uvedená v prílohe alebo prílohách, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou tejto zmluvy“ (ďalej len „Svetelná reklama“).

1.6. Všetky zmluvné vzťahy medzi Zhotoviteľom a Objednávateľom vzniknuté v súvislosti so Zmluvou sa riadia týmito VOP. Právne vzťahy medzi Zhotoviteľom a Objednávateľom - Spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“). Právne vzťahy medzi Zhotoviteľom a Objednávateľom - Podnikateľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“).

2. Predmet Zmluvy

2.1. Zhotoviteľ sa touto zmluvou zaväzuje za podmienok stanovených touto Zmluvou a na vlastné nebezpečenstvo zhotoviť pre Objednávateľa Svetelnú reklamu podľa bodu 1.5 tejto Zmluvy.

2.2. Objednávateľ sa touto zmluvou zaväzuje prevziať zhotovenú Svetelnú reklamu podľa bodu 1.5 tejto Zmluvy od Zhotoviteľa a zaplatiť mu dohodnutú cenu podľa prílohy tejto Zmluvy.

3. Spôsob objednania Svetelnej reklamy.

3.1. Objednávateľ odošle objednávku Zhotoviteľovi ľubovoľným z ponúknutých spôsobov (cez kontaktný formulár na webovej stránke Zhotoviteľa, cez e-mail, telefonicky alebo prostredníctvom služby na výmenu správ, akou je Whatsapp alebo využitím sociálnych sietí), a poskytne mu podrobnú špecifikáciu Svetelnej reklamy. Podrobná špecifikácia môže zahŕňať napríklad veľkosť, farbu LED neónových pásov, farbu a hrúbku nosiča, grafickú predlohu, spôsob montáže alebo spôsob napájania a iné individuálne požiadavky.

3.2. Objednávateľ poskytne Zhotoviteľovi údaje vyžadované pre uzatvorenie Zmluvy, najmä meno a priezvisko Objednávateľa - Spotrebiteľa alebo obchodné meno Objednávateľa - Podnikateľa; dodaciu a fakturačnú adresu Objednávateľa; IČO a DIČ Objednávateľa - Podnikateľa a IČ DPH Objednávateľa - Podnikateľa, ak bolo pridelené, e-mailový a telefonický kontakt na Objednávateľa, príp. ďalšie údaje vyžadované v zmysle objednávky (napr. meno, priezvisko a telefónne číslo osoby splnomocnenej alebo poverenej na prevzatie dodaného Svetelnej reklamy, tzv. kontakt). Objednávateľ sa zaväzuje bezodkladne informovať Zhotoviteľa o zmene (i) kontaktu uvedeného v objednávke alebo (ii) v prípade, že Objednávateľ predložil Zhotoviteľovi písomné plnomocenstvo a poverenie, o zmene splnomocnenej alebo poverenej osoby a zmene jej údajov. Zhotoviteľ nezodpovedá za škodu spôsobenú splnomocnenou alebo poverenou osobou, ktorá mu bola oznámená Objednávateľom, avšak v čase prevzatia dodávky už nebola zamestnancom alebo inou osobou oprávnenou konať za Objednávateľa.

3.3. Poskytnutím údajov z bodu 3.2. týchto VOP Objednávateľ vyjadruje svoj súhlas so spracovaním osobných údajov podľa bodu 10 týchto VOP.

3.4. Zhotoviteľ osloví Objednávateľa a spoločne dohodnú konečnú špecifikáciu Svetelnej reklamy, jej cenu a spôsob jej dodania Objednávateľovi a prípadné iné individuálne požiadavky Objednávateľa. Výstup tejto fázy procesu objednávania sa stane prílohou tejto Zmluvy, ktorá sa pri uzatvorení Zmluvy stane pre zmluvné strany záväznou. Zhotoviteľ doručí prílohu Objednávateľovi e-mailom.

3.5. V prípade, ak Zhotoviteľovi bude akákoľvek časť špecifikácie na zhotovenie Svetelnej reklamy nejasná, má právo informovať sa u Objednávateľa, resp. vyžiadať si od Objednávateľa detailnejšie informácie ohľadom diela. Objednávateľ sa za týmto účelom zaväzuje poskytnúť zhotoviteľovi bez zbytočného odkladu potrebnú súčinnosť, informácie a podklady.

4. Cena za Svetelnú reklamu

4.1. Cena za Svetelnú reklamu je zmluvnými stranami dohodnutá pevnou sumou a menou v prílohe tejto Zmluvy.

4.2. Cena za Svetelnú reklamu zahŕňa všetky súvisiace náklady potrebné na riadne zhotovenie Svetelnej reklamy a zabezpečenie záväzkov Zhotoviteľa vyplývajúcich z tejto Zmluvy.

4.3. Cenu za Svetelnú reklamu možno zmeniť len na základe písomného dodatku k uzatvorenej Zmluve.

4.4. Zmluvné strany sa dohodli, že Objednávateľ uhradí minimálne 50 % ceny za Svetelnú reklamu (ďalej záloha) pred začatím výroby Svetelnej reklamy. Platba sa považuje za uskutočnenú v momente pripísania zálohy na bankový účet Zhotoviteľa.

4.5. Po zaplatení zálohy sa Zhotoviteľ zaväzuje poslať e-mailom Objednávateľovi potvrdenie o zaplatení zálohy.

4.6. Po dokončení výroby Svetelnej reklamy a pred jej dodaním sa Objednávateľ zaväzuje uhradiť zostávajúcu časť ceny za Svetelnú reklamu. Pred uhradením tejto časti má Objednávateľ možnosť overiť funkčnosť a kvalitu Svetelnej reklamy. Overenie môže prebiehať osobne alebo prostredníctvom zaslaných fotografií alebo videí Svetelnej reklamy.

4.7. Po zaplatení zostávajúcej časti ceny za Svetelnú reklamu sa Zhotoviteľ zaväzuje poslať e-mailom Objednávateľovi riadny daňový doklad.

5. Uzatvorenie Zmluvy

5.1. Zmluva, ktorej neoddeliteľnou súčasťou je príloha, sa stáva uzatvorenou v momente pripísania zálohy na bankový účet Zhotoviteľa.

6. Odstúpenie od Zmluvy

6.1. Odstúpenie od zmluvy Objednávateľom - Spotrebiteľom

6.1.1. S ohľadom na charakter tejto Zmluvy Objednávateľ – Spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní podľa § 7 a nasl. zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov Zhotoviteľa.

6.1.2. Objednávateľ - Spotrebiteľ môže odstúpiť od Zmluvy len v prípade, ak Zhotoviteľ nesplní svoje povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy, napríklad nedodá Svetelnú reklamu v dohodnutej lehote podľa bodu 7 týchto VOP.

6.2. Odstúpenie od Zmluvy Objednávateľom - Podnikateľom

6.2.1. Odstúpenie od Zmluvy zo strany Objednávateľa - Podnikateľa sa riadi príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.

6.2.2. Objednávateľ - Podnikateľ môže odstúpiť od Zmluvy len v prípade podstatného porušenia Zmluvy Zhotoviteľom alebo v prípadoch výslovne dohodnutých v Zmluve.

6.2.3. V prípade odstúpenia od Zmluvy je Objednávateľ - Podnikateľ povinný vrátiť Zhotoviteľovi Svetelnú reklamu v pôvodnom stave vrátane všetkých súčastí a príslušenstva.

6.2.4. Náklady na vrátenie Svetelnej reklamy znáša Objednávateľ - Podnikateľ.

6.3. Objednávateľ môže odstúpiť od Zmluvy až do zhotovenia diela. V takomto prípade je však povinný zaplatiť Zhotoviteľovi náklady spojené s už vykonanými prácami a materiálmi, ktoré nie je možné použiť inak.

6.4. Oznámenie o odstúpení od Zmluvy musí byť vyhotovené písomne a doručené Zhotoviteľovi na adresu jeho sídla alebo na e-mailovú adresu Zhotoviteľa z bodu 1.1 týchto VOP.

6.5. V prípade odstúpenia od Zmluvy zo strany Objednávateľa z dôvodu podstatného porušenia zmluvy alebo nesplnenia povinností Zhotoviteľom, je Zhotoviteľ povinný vrátiť Objednávateľovi všetky platby, ktoré dostal, bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy.

7. Lehota dodania Svetelnej reklamy

7.1. Zhotoviteľ sa zaväzuje dodať Svetelnú reklamu najneskôr do 30 dní.

7.2. Dodacia lehota začína plynúť prvým pracovným dňom nasledujúcim po dni uzatvorenia tejto Zmluvy.

7.3. V prípade, že Svetelnú reklamu Zhotoviteľ nemôže dodať podľa bodu 7.1 týchto VOP, je o tejto skutočnosti povinný Objednávateľa bezodkladne informovať spolu s uvedením informácie o náhradnom termíne dodania, ktorý môže Objednávateľ odsúhlasiť alebo odmietnuť.

8. Podmienky dodania Svetelnej reklamy

8.1. Pokiaľ v prílohe tejto Zmluvy nie je dohodnuté inak, dodanie Svetelnej reklamy sa uskutočňuje dopravou len na území Slovenskej republiky prostredníctvom prepravnej spoločnosti, s ktorou má Zhotoviteľ uzatvorenú zmluvu o spolupráci alebo iného poskytovateľa kuriérskych alebo prepravných služieb (ďalej len "Dopravca"). Ak nie je možné z ľubovoľného dôvodu dodať Svetelnú reklamu Dopravcom, ktorého vybral Objednávateľ v Objednávke, výber náhradného Dopravcu je výlučne na rozhodnutí Zhotoviteľa a Zhotoviteľ o tejto skutočnosti bude bezodkladne informovať Objednávateľa.

8.2. Svetelná reklama sa považuje za dodanú v momente, keď Objednávateľ alebo osoba splnomocnená alebo poverená Objednávateľom na prevzatie Svetelnej reklamy prevezme Svetelnú od Dopravcu.

8.3. Ak si Objednávateľ zvolil možnosť dodania Svetelnej reklamy Dopravcom na zvolenú adresu, Objednávateľ je povinný poskytnúť Zhotoviteľovi presnú adresu, kam má byť objednaná Svetelná reklama doručená (ďalej len „Dodacia adresa“), a zabezpečiť prevzatie zásielky s objednanou Svetelnou reklamou prostredníctvom osoby splnomocnenej alebo poverenej Objednávateľom, ktorá musí byť totožná s osobou, ktorú Objednávateľ označil v objednávke ako kontakt. Ak sa Dopravcovi Svetelnej reklamy nepodarilo Svetelnú reklamu doručiť Objednávateľovi, uskutoční náhradné doručenie.

8.4. Objednávateľ je pri dodaní Svetelnej reklamy Dopravcom povinný Svetelnú reklamu riadne prevziať. Zhotoviteľ žiada Objednávateľa, aby pri preberaní Svetelnej reklamy od Dopravcu skontroloval neporušenosť obalov, počet balíkov a v prípade akýchkoľvek zjavných vád tieto na mieste oznámil Dopravcovi (a spísal s ním protokol o vadách alebo iný písomný dokument, ktorý následne podpíše), alebo ich čo najskôr od prevzatia Svetelnej reklamy oznámil Zhotoviteľovi, čím by mu zjednodušil vybavenie reklamácie k spokojnosti zmluvných strán.

8.5. V prípade prevzatia Svetelnej reklamy od Dopravcu zabezpečeného Zhotoviteľom je Objednávateľ povinný potvrdiť prevzatie Svetelnej reklamy podpisom na preberacom protokole alebo dodacom liste, o čom ho tento Dopravca informuje. Objednávateľ má právo neprevziať Svetelnú reklamu od Dopravcu pri doručení očividne inej ako očakávanej Svetelnej reklamy (napríklad zásielka má úplne iný rozmer ako oznámený Zhotoviteľom) alebo v prípade doručenia Svetelnej reklamy v rozpore s dodacím listom (napríklad chýbajúce balíky vo viacdielnej zásielke).

8.6. Pri akomkoľvek spôsobe dodania Svetelnej reklamy uvedenom vyššie je Zhotoviteľ alebo Dopravca oprávnený overiť totožnosť osoby, ktorá objednanú Svetelnú reklamu preberá, a porovnať s osobou uvedenou v objednávke na prevzatie objednanej Svetelnej reklamy (kontakt) alebo osobou uvedenou v plnomocenstve a poverení, ktoré bolo Objednávateľom doručené Zhotoviteľovi, a za týmto účelom skontrolovať najmä jej meno a priezvisko nahliadnutím do občianskeho preukazu alebo iného dokladu totožnosti, či zodpovedá údajom uvedeným v Objednávke. Ak objednanú Svetelnú reklamu nepreberá osoba uvedená v objednávke alebo splnomocnená a poverená osoba, na dodací list sa uvedie vzťah Objednávateľa a osoby, ktorá preberá objednanú Svetelnú reklamu. Takáto osoba sa preukáže občianskym preukazom alebo iným dokladom totožnosti.

8.7. Ak si Objednávateľ - Spotrebiteľ zhotovenú Svetelnú reklamu neprevezme, po 6 mesiacoch od jej zhotovenia s ňou môže Zhotoviteľ voľne nakladať. Pokiaľ sa mu nepodarí Svetelnú reklamu speňažiť alebo iným spôsobom s ňou účelne naložiť, má Zhotoviteľ právo, aby mu Objednávateľ zaplatil cenu za Svetelnú reklamu. Objednávateľ má právo na vrátenie ceny za použitý materiál, ktorý dodal na zhotovenie Svetelnej reklamy.

8.8. Dohodnuté náklady na dodanie Svetelnej reklamy sú uvedené v prílohe.

8.9. Ak bolo v prílohe dohodnuté osobné prevzatie Svetelnej reklamy od Zhotoviteľa Objednávateľom alebo ním povereným kontaktom, alebo dodanie Zhotoviteľom, Dopravcom v predošlých bodoch je samotný Zhotoviteľ.

9. Reklamačný poriadok a zodpovednosť za vady

9.1. Tento Reklamačný poriadok je súčasťou týchto VOP.

9.2. Tento Reklamačný poriadok sa vzťahuje na Objednávateľa - Spotrebiteľa a v obmedzenom rozsahu aj na Objednávateľa – Podnikateľa.

9.3. Reklamáciou je uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady zakúpenej Svetelnej reklamy (ďalej len „Reklamácia“).

9.4. Týmto Reklamačným poriadkom Zhotoviteľ informuje Objednávateľa o rozsahu, podmienkach, a spôsobe uplatnenia Reklamácie.

9.5. Tento Reklamačný poriadok je zverejnený na webovej stránke Zhotoviteľa.

9.6. Uzatvorením Zmluvy Objednávateľ vyhlasuje, že bol oboznámený s týmto Reklamačným poriadkom.

9.7. Objednávateľ môže uplatniť Reklamáciu v sídle Zhotoviteľa, zaslaním reklamovanej Svetelnej reklamy na adresu sídla Zhotoviteľa alebo iným spôsobom dohodnutým zmluvnými stranami.

9.8. Svetelnú reklamu zaslanú v rámci reklamačného konania na dobierku Zhotoviteľ nepreberá.

9.9. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Objednávateľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Zhotoviteľ je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť, najneskôr však v zákonnej lehote (30 dní pre Objednávateľa – Spotrebiteľa; 60 dní pre Objednávateľa – Podnikateľa).

9.10. Ak sa vada týka len časti Svetelnej reklamy, Objednávateľ môže požadovať výmenu tejto časti, ak tým Zhotoviteľovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu Svetelnej reklamy alebo závažnosť vady.

9.11. Zhotoviteľ môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú Svetelnú reklamu za bezvadnú, ak to Objednávateľovi nespôsobí závažné ťažkosti.

9.12. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa Svetelná reklama mohla riadne užívať ako Svetelná reklama bez vady, má Objednávateľ - Spotrebiteľ právo na výmenu Svetelnej reklamy alebo má právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Objednávateľovi - Spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Objednávateľ - Spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Svetelnej reklamy riadne užívať.

9.13. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Objednávateľ - Spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny Svetelnej reklamy.

9.14. Zhotoviteľ na základe rozhodnutia Objednávateľa - Spotrebiteľa, ktoré z týchto práv uplatňuje, určí spôsob vybavenia Reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia Reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia Reklamácie.

9.15. Vybavením Reklamácie sa považuje ukončenie reklamačného konania odovzdaním opravenej Svetelnej reklamy, výmenou Svetelnej reklamy, vrátením ceny za Svetelnú reklamu, vyplatením primeranej zľavy z ceny za Svetelnú reklamu, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

9.16. Zhotoviteľ po určení spôsobu vybavenia Reklamácie vybaví Reklamáciu ihneď. V odôvodnených prípadoch možno Reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie Reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako zákonná lehota.

9.17. Ak k prevzatiu predmetu Reklamácie Zhotoviteľom dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia Reklamácie, tak lehoty na vybavenie Reklamácie podľa tohto Reklamačného poriadku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu Reklamácie Zhotoviteľom; najneskôr však od momentu, kedy Zhotoviteľ znemožní alebo zabráni prevzatiu predmetu Reklamácie.

9.18. Po uplynutí lehoty na vybavenie Reklamácie má Objednávateľ - Spotrebiteľ právo od Zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu Svetelnej reklamy za novú Svetelnú reklamu.

9.19. Ak Objednávateľ - Spotrebiteľ Reklamáciu Svetelnej reklamy uplatní počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže Zhotoviteľ vybaviť Reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia a Objednávateľovi - Spotrebiteľovi poskytne odborné posúdenie odôvodňujúceho zamietnutie Reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia Reklamácie.

9.20. Ak Objednávateľ - Spotrebiteľ Reklamáciu Svetelnej reklamy uplatní po 12 mesiacoch od kúpy a Zhotoviteľ ju zamietne, v doklade o vybavení Reklamácie uvedie, komu môže Objednávateľ - Spotrebiteľ zaslať Svetelnú reklamu na odborné posúdenie. Ak je Svetelná reklama zaslaná na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Zhotoviteľ bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak Objednávateľ - Spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť Zhotoviteľa za vadu, môže Reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Zhotoviteľ uhradí Objednávateľovi - Spotrebiteľovi do 14 dní odo dňa znova uplatnenia Reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú Reklamáciu nemožno zamietnuť.

9.21. Zhotoviteľ pri uplatnení Reklamácie vydá Objednávateľovi potvrdenie. Ak je Reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Zhotoviteľ potvrdenie o uplatnení Reklamácie doručí Objednávateľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení Reklamácie; potvrdenie o uplatnení Reklamácie sa nemusí doručovať, ak Objednávateľ má možnosť preukázať uplatnenie Reklamácie iným spôsobom.

9.22. Zhotoviteľ vydá o vybavení Reklamácie písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia Reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení Reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu Reklamácie Zhotoviteľom.

9.23. Ak ide o Objednávateľa – Spotrebiteľa, na Svetelnú reklamu vzťahuje zákonná záručná doba 24 mesiacov.

9.24. Zhotoviteľ zodpovedá iba za vady, ktoré má Svetelná reklama pri prevzatí Objednávateľom, a iba za vady, ktoré sa vyskytnú počas záručnej doby po dodaní Svetelnej reklamy.

9.25. Zhotoviteľ zodpovedá za to, že Svetelná reklama je zhotovená podľa prílohy tejto Zmluvy.

9.26. Zhotoviteľ zodpovedá za vady Svetelnej reklamy, ktorých príčinou je vadnosť materiálu dodaného Objednávateľom alebo nevhodnosť jeho pokynov, ak Objednávateľa na vadnosť materiálu alebo nevhodnosť jeho pokynov neupozornil.

9.27. Zhotoviteľ nezodpovedá za vady Svetelnej reklamy vzniknuté jej použitím alebo opotrebením.

9.28. Nárok Objednávateľa na uplatnenie záruky u Zhotoviteľa zaniká:

1. nepredložením dokladu o kúpe Svetelnej reklamy,

2. uplynutím záručnej doby na Svetelnú reklamu,

3. mechanickou, elektrickou alebo ľubovoľnou inou úpravou, vylepšením alebo poškodením Svetelnej reklamy spôsobeným Objednávateľom alebo ľubovoľnou treťou stranou inou ako Zhotoviteľ,

4. použitím iného ako Zhotoviteľom odsúhlaseného príslušenstva, napríklad napájacieho zdroja alebo diaľkového ovládania,

5. nesprávnym skladovaním Svetelnej reklamy,

6. používaním alebo skladovaním Svetelnej reklamy v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostrediu, pre ktoré bola Svetelná reklama zhotovená podľa prílohy,

7. neodborným zaobchádzaním alebo obsluhovaním Svetelnej reklamy,

8. zanedbaním starostlivosti o Svetelnú reklamu alebo vykonaním jej údržby v rozpore s návodom na používanie, napríklad použitie nedovolených čistiacich prostriedkov,

9. poškodením Svetelnej reklamy nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,

10. poškodením Svetelnej reklamy neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,

11. poškodením Svetelnej reklamy náhodnou skazou a náhodným zhoršením,

12. neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou, iným zásahom vyššej moci alebo zásahom do Svetelnej reklamy k tomu neoprávnenou osobou.

9.29. Pri uplatnení Reklamácie je potrebné, aby Objednávateľ predložil Zhotoviteľovi:

1. reklamovanú Svetelnú reklamu,

2. doklad o kúpe Svetelnej reklamy,

3. popis vady Svetelnej reklamy.

9.30. Objednávateľ - Spotrebiteľ môže na uplatnenie záruky použiť pripravený Reklamačný formulár.

9.31. Počas reklamačného konania záručná doba neplynie.

9.32. Ak je Reklamácia vybavená výmenou Svetelnej reklamy za novú Svetelnú reklamu, začne plynúť záručná doba od dodania novej Svetelnej reklamy. V prípade výmeny Svetelnej reklamy vyznačí Zhotoviteľ Objednávateľovi - Spotrebiteľovi túto skutočnosť v reklamačnom lístku, na ktorom bude uvedená vymenená Svetelná reklama. Reklamáciu novej Svetelnej reklamy bude Objednávateľ - Spotrebiteľ uplatňovať na základe tohto dokladu a pôvodného dodacieho listu.

9.33. Ak ide o Objednávateľa – Spotrebiteľa a v týchto VOP nie je uvedené inak, zodpovednosť za vady Svetelnej reklamy sa riadi príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka.

9.34. Ak ide o Objednávateľa - Podnikateľa, tento Reklamačný poriadok sa na neho vzťahuje iba v obmedzenom rozsahu; sú vylúčené všetky body, ktoré sa vzťahujú výlučne na Objednávateľa – Spotrebiteľa.

9.35. Ak ide o Objednávateľa - Podnikateľa, na Svetelnú reklamu vzťahuje zákonná záručná doba 12 mesiacov.

9.36. Ak ide o Objednávateľa - Podnikateľa, lehota na vybavenie Reklamácie je 60 dní od jej uplatnenia.

9.37. Ak ide o Objednávateľa - Podnikateľa, zodpovednosť za vady sa riadi náležitými ustanoveniami Zmluvy uzatvorenej medzi Objednávateľom - Podnikateľom a Zhotoviteľom resp. príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov.

10. Ochrana osobných údajov

V zmysle Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „GDPR“) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon“) máme ako Prevádzkovateľ uloženú povinnosť poskytnúť Dotknutej osobe nasledujúce informácie.

10.1. Vymedzenie základných pojmov

a) „Prevádzkovateľ“ - Zhotoviteľ podľa bodu 1.1 týchto VOP.

b) „Dotknutá osoba“ - Objednávateľ podľa bodu 1.1 písm. a) a b) týchto VOP.

c) Ostatné tu použité pojmy môžu byť vymedzené v týchto VOP.

10.2. Právny základ a účel spracúvania osobných údajov

a) Právnym základom spracúvania osobných údajov je plnenie Zmluvy medzi Prevádzkovateľom a Dotknutou osobou podľa § 13 ods. 1 písm. b) Zákona a čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR. Účelom spracúvania osobných údajov je vybavenie Objednávky a výkon práv a povinností vyplývajúcich zo Zmluvy medzi Prevádzkovateľom a Dotknutou osobou. Pri objednávke sú vyžadované osobné údaje, ktoré sú nutné pre úspešné vybavenie objednávky (meno a adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa). Informujeme Dotknutú osobu, že poskytovanie údajov v tomto prípade je zákonnou požiadavkou.

b) Právnym základom spracúvania osobných údajov je oprávnený záujem Prevádzkovateľa podľa § 13 ods. 1 písm. f) Zákona. Oprávneným záujmom Prevádzkovateľa je zaistenie správneho fungovania webovej stránky a zamedzenie pokusom o iné ako určené používanie webovej stránky. Na tieto účely pri každej návšteve webovej stránky Dotknutou osobou zaznamenávame adresu IP použitého zariadenia a identifikátor použitého webového prehliadača alebo iného nástroja použitého na návštevu webovej stránky. Informujeme Dotknutú osobu, že poskytovanie údajov v tomto prípade je zmluvnou požiadavkou.

c) Dotknutá osoba je povinná poskytnúť vyššie uvedené osobné údaje, inak nie je možné uzatvoriť ani plniť Zmluvu.

10.3. Kategórie spracúvaných osobných údajov

Prevádzkovateľ spracúva identifikačné a kontaktné údaje a údaje Dotknutej osoby nutné pre uzatvorenie a plnenie Zmluvy.

10.4. Zdroj osobných údajov

Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje, ktoré mu poskytla Dotknutá osoba, alebo osobné údaje, ktoré Prevádzkovateľ získal na základe plnenia Zmluvy.

10.5. Príjemcovia osobných údajov

Osobné údaje získané od Dotknutej osoby poskytujeme Dopravcom, pretože to je nevyhnutné pre plnenie Zmluvy. Dopravcom poskytujeme osobné údaje v nevyhnutnom rozsahu (meno a adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa), aby mohli doručiť zakúpenú Svetelnú reklamu. Zoznam príjemcov osobných údajov:

1. Packeta Slovakia s. r. o., Kopčianska 3338/82A, 851 01 Bratislava 5, Slovenská republika, IČO: 48136999,

2. Slovenská pošta, a. s., Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, Slovenská republika, IČO: 36631124.

10.6. Doba uchovávania osobných údajov

a) V prípade právneho základu podľa bodu 10.2 písm. a), Prevádzkovateľ uchováva osobné údaje po dobu nevyhnutnú k výkonu práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi Prevádzkovateľom a Dotknutou osobou a uplatňovanie nárokov z týchto zmluvných vzťahov (po dobu 10 rokov od ukončenia zmluvného vzťahu).

b) V prípade právneho základu podľa bodu 10.2 písm. b), Prevádzkovateľ uchováva osobné údaje po dobu 1 mesiaca.

10.7. Práva Dotknutej osoby

Dotknutá osoba má

a) právo požadovať od Prevádzkovateľa prístup k osobným údajom týkajúcich sa Dotknutej osoby (§ 21 Zákona),

b) právo na opravu osobných údajov (§ 22 Zákona),

c) právo na vymazanie osobných údajov (§ 24 Zákona),

d) právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov (§ 24 Zákona),

e) právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov (§ 27 Zákona),

f) právo na prenosnosť osobných údajov (§ 26 Zákona),

g) právo kedykoľvek svoj súhlas odvolať,

h) právo podať návrh na začatie konania podľa § 100 Zákona.

10.8. Zabezpečenie osobných údajov

a) Prevádzkovateľ prehlasuje, že prijal všetky vhodné technické a organizačné opatrenia k zabezpečeniu osobných údajov.

b) Prevádzkovateľ prijal technické opatrenia k zabezpečeniu dátových úložísk a úložísk osobných údajov v listinnej podobe.

c) Prevádzkovateľ prehlasuje, že k osobným údajom majú prístup len ním poverené osoby.

10.9. Záverečné ustanovenia

a) Odoslaním objednávky alebo uzatvorením Zmluvy Dotknutá osoba potvrdzuje, že sa oboznámila s podmienkami ochrany osobných údajov a že ich v celom rozsahu prijíma.

b) Prevádzkovateľ je oprávnený tieto podmienky zmeniť. Novú verziu podmienok ochrany osobných údajov zverejní na webovej stránke.

11. Alternatívne riešenie sporov

11.1. Objednávateľ - Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Zhotoviteľa so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Zhotoviteľ vybavil jeho Reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Zhotoviteľ porušil jeho práva. Ak Zhotoviteľ na žiadosť Objednávateľa - Spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, Objednávateľ - Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“). Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce z Zmluvy medzi Zhotoviteľom a Objednávateľom - Spotrebiteľom a spory s touto Kúpnou zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z. z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od Objednávateľa - Spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má Objednávateľ - Spotrebiteľ. Okrem ARS má Objednávateľ - Spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK

12. Záverečné ustanovenia

12.1. Tieto VOP sú platné, účinné a záväzné zverejnením. Platné a účinné znenie VOP je Objednávateľovi k dispozícii na webovej stránke Zhotoviteľa.

12.2. Objednávateľ pred odoslaním objednávky a pred uzatvorením Zmluvy je povinný sa oboznámiť so znením týchto VOP platných a účinných v čase odoslania objednávky a uzatvorenia Zmluvy. Odoslaním Objednávky alebo uzatvorením Zmluvy sa Objednávateľ zaväzuje, že sa riadne oboznámi s informáciami, ktoré mu budú zaslané Zhotoviteľom po odoslaní Objednávky alebo uzatvorení Zmluvy, ak mu ich Zhotoviteľ zašle.

12.3. Zhotoviteľ sa zaväzuje Zmluvu archivovať v elektronickej forme spolu s príslušnými VOP po dobu 10 rokov. Takto archivovaná Kúpna zmluva nie je dostupná Objednávateľovi.

12.4. Zmluvu podľa podmienok uvedených vo VOP je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.

12.5. Zhotoviteľ je oprávnený na základe vlastného uváženia kedykoľvek zmeniť znenie VOP. Nové znenie VOP nadobúda účinnosť dňom, kedy sú zverejnené na webovej stránke Zhotoviteľa. Dovtedy platné VOP strácajú platnosť a účinnosť dňom nadobudnutia platnosti a účinnosti nových VOP.

V Bratislave, dňa 3. 7. 2024